Bé companyes i
companys, ja ens perdonareu per aquest parèntesi en la nostra activitat
comunicativa a través del blog, però de vegades va bé descansar i veure les
coses des d'una altra perspectiva. L'important és que ja tornem a estar aquí,
tornarem a dir la nostra a través d'aquest mitjà i us tornarem a explicar tot
el que va passant a nivell de l'ajuntament.
El passat dia 3 de
novembre de 2016 vam fer un ple extraordinari amb un sòl punt de l'ordre del
dia:
- Aprovar, si escau, la modificació de les ordenances fiscals per a l'any 2017.
Bé, us hem
enganyat, hi havia un segon punt de l'ordre del dia:
2. Assumptes d'Alcaldia.
Aquest segon punt
és on l'alcalde informa de les qüestions que al seu entendre considera
importants, i on la resta de grups no podem dir res. En aquesta ocasió de totes
formes, vam voler preguntar-li a l'alcalde sobre el tema de la gestió de la
piscina climatitzada i la neteja dels edificis municipals, donat que a
l'empresa que estava realitzant estes tasques se li va rescindir el contracte per
incompliment d'aquest (Gussinyer Empresa Constructora). Tot s'ha de dir,
l'alcalde ens ho va explicar, a la seva manera es clar.
I ara, per als que
no els agrada llegir massa.....el nostre RdR (RESUM DEL RESUM):
- Augment d'un 8,50 % en la taxa de recollida d'escombraries i anunci de la convocatòria d'un nou concurs per donar el servei..... el perquè?.... l'empresa que actualment dóna el servei diu que no li surten els números.
- Nova taxa per l'ocupació de domini públic, 300 €/any si el caixer automàtic d'un banc està instal·lat a la façana de l'immoble, la gent que l'utilitza ocupa un espai públic.....
- Nova taxa en la reserva de la via pública per aparcament exclusiu d'empreses dedicades a serveis, 25 €/any per metre quadrat. Si et vols reservar una zona per aparcar de 20 m2 i ets una empresa de serveis..... doncs ja ho tens, 500 €/any i tot teu.
- A partir d'ara ja no t'hauràs de preocupar per renovar-te el carnet Viu Batea...... la renovació es farà de forma automàtica si el titular no comunica la voluntat de no renovar-lo abans del començament de l'any següent.
- Impost de Construccions, Instal·lacions i Obres (ICIO), al 2011 es va augmentar d'un 2% a un 4% però amb l'aparició d'uns mòduls que garantien "en teoria" que les construccions normals no sofririen cap augment en el resultat final de l'impost a pagar. Bé, doncs ara, si el projecte del tècnic té un pressupost superior al dels mòduls, s'aplicarà el 4% al pressupost del projecte i es passarà dels mòduls..... Ja veiem a tots els tècnics, amb el full dels mòduls enganxat a la pantalla de l'ordinador.....
- El Departament d'Agricultura vol que es demanin permisos d'obra per a fer les instal·lacions de reg a les finques, però tranquils..... aquestes obres estaran exemptes de l'impost ICIO.
- Recordeu les últimes revisions cadastrals que s'han portat a terme ???? Segur que sí. L'alcalde va dir que es deixarà el 0,52 % per a l'impost de l'IBI URBÀ i que d'aquesta forma es recaptarà segons les seves previsions uns 6.000 € menys......eeepp !!!!!, sense tindre en compte els "cuatro años de atrasos" que pagarà la gent degut a les revisions, es clar. El que sí baixarà serà l'IBI RÚSTIC, d'un 1,01 % a un 0,93 %, d'aquesta forma es recaptarà el mateix que abans de la revisió cadastral, això sí, sense tindre en compte els "cuatro años de atrasos".... aquest any entraran uns quants calerons més ens sembla.... a veure en què es gasten !!!!!
- Com a 100%xB vam fer diferents propostes de modificacions de les ordenances, però a que no ho sabeu ???............. cap d'elles va ser acceptada,..... que "raro" no ???. Vam proposar que els moviments de terres en sòl rústic amb l'objectiu de millorar el terreny agrícola, també estiguessin exemptes de l'impost ICIO, per a què ??, si ningú demana permís ??..... També vam demanar un canvi en la taxa per ocupació de la via pública amb "les terrasses dels bars", ja ho hem demanat molts cops però ....., quan resulta que totes les taxes per ocupació de la via pública (i n'hi han unes quantes) estan per metre quadrat (que és lo lògic), la de les terrasses continua amb un preu fix. Va començar amb 100 €/any per terrassa i actualment estem en 103,40 €/any per terrassa, es igual ocupar 500 m2 de via pública que 6 m2, ho trobeu lògic ??? l'equip de govern sí, ... en canvi les terrasses cobertes (vetlladors) paguen per m2, els vados per metre lineal, les reserves per aparcament per m2, les parades per m2,.....
Com s'havien de
votar totes les modificacions alhora i en algunes no hi estàvem d'acord
(augment taxa d'escombraries i modificació ICIO que suposarà un augment de
l'impost), el nostre vot va ser en contra, la UPTA va votar a favor i el
regidor de CIU no va assistir.
Hem fet un RdR més
extens però sense entrar al detall de tot plegat. El nostre treball ha estat
més profund, comparant les taxes de les escombraries amb altres municipis de la
comarca, estudiant la Llei d'urbanisme, revisant projectes i fent comparatives
de l'impost ICIO, mirant les taxes d'ocupació de la via pública d'altres
poblacions, etc... És per això que us invitem a participar i preguntar sobre el
que no us hagi quedat clar, o sobre el que voleu saber amb més profunditat.
Aquest és el nostre mitjà de comunicació més directe, i també pot ser el
vostre.
100%xB
Visca la Batea "sol d'uns quants". L'Ajuntament de Batea s'ha convertit en l'organisme encarregat de destruir e intentar impossibilitar la vida a tot aquella persona i/o associació que no vagi a favor dels seus pensaments. Quin millor exemple que amb el tema dels imposts sobre els caixers o sobre l'aparcament en empreses que ofereixin serveis. Se us acudeixen moltes entitats d'aquests tipus? Es intentar a nivell polític solucionar tot allò que es veu perdut a nivell judicial, perquè al final és aquí on es veuen amb la verdadera aigua al coll.
ResponElimina