Com penseu finançar totes les vostres
propostes??
Volem respondre a
aquesta pregunta que alguns de vosaltres ens heu fet, i és per això que abans
de contestar-la us volem posar en situació, ens basarem sempre en dades reals
de les liquidacions i pressupostos de l'ajuntament de Batea durant els anys que
nosaltres hem estat com a regidors.
Què s'ha gastat el
nostre ajuntament en Inversions durant aquests anys??
El Capítol VI de
Despeses dels pressupostos correspon a l'apartat d'inversions, o més ben
dit, és allí on posem en que ens volem gastar la major part dels diners després
d'haver pagat totes les despeses fixes que té l'ajuntament (manteniments, sous,
despeses de funcionament, etc..). L'ajuntament de Batea s'ha gastat des del
2011 fins al 2014 un total de 2.026.231,39 €, més de 2 mil·lions d'euros en
inversions (obres zona esportiva, biomassa, projectes, carrers, ...), això surt
a una mitja de uns 500.000,00 € a l'any, hem de puntualitzar també que a hores
d'ara en aquest 2015 i després d'una modificació de crèdit, ja portem gastats
per a les obres de la piscina uns 573.000,00 € (bé, gastats no perquè encara no
s'ha executat la piscina, però s'ha fet la reserva per a poder fer front a
aquesta despesa). Amb aquestes inversions a hores d'ara, l'ajuntament s'hauria
gastat durant aquests més de quatre anys quasi 200.000,00 € més dels que ha
ingressat, per tant hem tirat del famós romanent de tresoreria.
Quin finançament
tenim per a les nostres propostes??
Amb aquests números
a la mà podríem assegurar que disposarem d'uns 450.000,00 € a l'any per a
invertir en les nostres propostes, però volem ser prudents i deixar aquesta
xifra en 400.000,00 €/any que farien un total de 1.600.000,00 € per als quatre
anys de mandat. Cada grup pot distribuir aquesta quantitat com millor cregui
convenient seguint el seu programa electoral, però el que no es pot dir mai és
que nosaltres "fem volar coloms". Hi haurà grups que preferiran més
gastar-se aquests diners en una piscina climatitzada i el seu manteniment
(700.000,00 € de construcció i instal·lacions + 120.000 €/any de manteniment, segons les nostres previssions d'acord amb la informació recollida) o
amb un servei de rehabilitació duplicat (45.000,00 €/any) o amb jurídics i
contenciosos (66.000,00 €/any),... nosaltres volem utilitzar aquests diners,
que són diners de tots, per a portar a terme les nostres propostes. Lluitarem
per aconseguir més subvencions de les que s'han rebut aquests dos últims anys i
que han passat de ser un 22 % dels ingressos al 2011 a tant sols un 7 % en el
2014 no sabem ben bé per quina raó. Distribuirem aquest 1.600.000,00 € entre
totes les nostres propostes, n'hi hauran que no necessitaran de diners per
portar-les a la pràctica, n'hi hauran que necessitaran pocs diners i d'altres
necessitaran d'un esforç econòmic més gran, però totes elles podran portar-se a
terme. Obrirem un procés participatiu on tothom podrà dir la seva, sabem que no
tots els nostres votants estaran d'acord amb el cent per cent del que portem al
programa. El conjunt del poble de Batea (TOTS) han de poder dir el que pensen i
participar de la gestió durant els quatre anys vinents i no sols el 24 de maig.
Per als que us
agradin més els números i per a que pugueu comprovar que tot el que diem està
fonamentat en un treball previ que en el nostre cas no ens el fa ningú, podeu
clicar en aquest enllaç i podreu veure les taules de pressupostos i liquidacions
des del 2011 fins al 2015:
Quina feinada!!! això no es pot fer ni analitzar en dos dies, demostra que us heu currat totes les propostes i tot lo que heu exposat als plens. El procés participatiu en alguna de les inversions em sembla arriscat i valent. Aquesta anàlisi econòmica està per sobre de la finalitat d'algunes de les preguntes sobre el finançament llançades a mode de "mofa" però aclareix molt bé alguns interrogants en altres aspectes que alguns ens prenem com a serioses. Gràcies pels aclariments.
ResponElimina